Cara Menghalang Tikus Dari Memasuki Rumah

Menghalang Tikus Dari Memasuki Ke Dalam Rumah
Awasi rumah anda dari tikus
Rimas dan rasa geli jika tikus-tikus ditemui didapur rumah anda. Masalah ini mungkin menjadi tekanan bagi mereka yang rasa kurang selesa dengan kehadiran tikus-tikus dipremis sendiri.

Beberapa perkara dan langkah-langkah perlu dilakukan bagi menghalang tikus-tikus ini dari terus memasuki kedalam rumah.

Tujuan utama tikus-tikus ini memasuki ke rumah anda sudah tentu rumah anda kaya dengan makanan.

Lagi banyak banyak makanan kegemaran mereka sudah tentu ia memberikan daya penarik yang tinggi kepada tikus-tikus berkunjung kerumah anda.

# Cara Mengatasi Masalah

Sebagai langkah pencegahan yang pertama. Pastikan rumah anda bersih daripada sisa-sisa makanan. Tiada makanan-makanan yang terbiar didalam bakul sampah. Bersihkan pada bahagian yang kotor dengan sisa-sisa makanan yang tertumpah dilantai atau dimeja makanan.

Anda perlu menjaga dan sentiasa mengawal kebersihan rumah supaya dapat menghilangkan bau makanan dengan mencuci dengan air sabun yang mempunyai pewangi yang kuat. Ini adalah kaedah dan cara yang perlu anda lakukan sebelum rumah anda menjadi tumpuan utama rakan-rakan tikus yang lain berkumpul.

# Tutup Semua Laluan Masuk

Langkah seterusnya periksa semua lubang-lubang yang memudahkan tikus-tikus yang tidak diundang memasuki rumah anda. Tutup dengan rapat lubang-lubang yang disyaki menjadi laluan masuk tikus-tikus itu memasuki kedalam rumah anda dengan baik. Jangan biarkan sedikit ruang yang tertinggal kerana tikus boleh melolosi lubang yang sempit dan kecil.

Jika semua langkah diatas telah dilakukan, tapi masih tidak berjaya. Gunakan perangkap tikus untuk menangkap tikus-tikus ini hidup-hidup. Gunakan umpan yang boleh menarik minat untuk tikus-tikus ini memakan umpan. Hapuskan atau buang tikus-tikus ini ditempat yang jauh dari rumah anda dan rumah anda bebas dari ancaman dan serangan tikus. Ingat ! Memasang perangkap tikus juga memerlukan kepakaran dan kemahiran sedia ada. Jika tiada sila dapatkan nasihat dari mereka yang berpengalaman.

# Gunakan Alat Tambahan Lain

Gajet eletronik penghalau tikus Bug Scare
Gajet eletronik penghalau tikus Bug Scare
Cara lain pula, anda boleh gunakan gajet eletronik yang dikenali sebagai Ultrasonic Pest Reppeller untuk menghalau tikus-tikus ini memasuki kerumah anda. Alat Ultrasonic Pest Reppeller ini dapat memberikan rasa kurang selesa kepada tikus-tikus ini. Bagi tikus-tikus yang berada dalam zon yang dipasang dengan gajet eletronik seperti Ultrasonic Pest Reppeller akan mengganggu meraka dengan bunyi ultra sound yang kurang menyenangkannya. Gajet Ultrasonic Pest Reppeller ini juga mampu mengawal serangga lain seperti nyamuk lipas dan lain-lain serangga perosak. Alat ini boleh diperolehi di: http://www.kedaiserbanika.com. Klik sini untuk terus kelaman web pembelian gajet Ultrasonic Pest Reppeller.

Dapatkan Bantuan Pakar Kawalan Serangga

Jika semua yang dicadangkan diatas tidak berjaya juga. Anda terpaksa memerlukan seorang pakar kawalan serangga untuk membantu anda menyelesaikan masalah ancaman tikus. Hubungi mana-mana pakar kawalan serangga atau syarikat Pest Control untuk sebarang bantuan.

@ Anda memerlukan bantuan untuk mengawal serangga, semut, lipas, tikus, lalat, lebah, anai-anai dan lain-lain serannga perosak. Hubungi: 016-758 3483 (Asmid).

Social Profiles

Twitter Facebook RSS Feed Email Pinterest

Ikuti Kami

Pest Control (JB) Johor

Pest Control (JB) Johor
Pest Control (JB) Johor

Kawalan Serangga Perosak & Racun Anai-Anai Pest Control

Scan Me


QRCode

Hubungi Kami

Hubungi Kami
Ada pertayaan. Hubungi kami disini

Sarang Anai-Anai di Dinding: Apa yang Perlu di Lakukan?

Sarang anai-anai didinding boleh menjadi punca kebimbangan bagi pemilik rumah , menandakan potensi penyerangan dan kerosakan kepada struktur...

Jumlah Paparan Halaman

ShinyStat

Blog Archive

Blogroll

Pest Control Johor

Contact Us: 016-7583483

Blogroll

Blogroll

Copyright © Kawalan Serangga Perosak & Racun Anai-Anai Pest Control | Powered by Blogger
Design by Lizard Themes | Blogger Theme by Lasantha - PremiumBloggerTemplates.com