Pest Control Johor Bahru & Pencegahan Anai-Anai

Serangan Anai-Anai
Serangan Anai-Anai
Masalah ini akan jadi serius apabila dibiarkan tanpa mendapat sebarang rawatan pencegahan lebih awal.

Disekitar Johor Bahru terdapat banyak Pakar Pest Control atau kawalan serangga yang dapat membantu orang ramai  menyelesaikan masalah ini.

Punca pembiakan ini datang dari kawasan dan tempat yang sudah sedia ada. Contoh tapak-tapak perumahan baru yang baru dibina bangunan dikawasan perladangan getah dan sawit.


Rawatan Pencegahan Anai-Anai
Rawatan Pencegahan Anai-Anai
Biasanya pemaju akan mendapatkan servis pest control untuk menyembur racun anti makhluk perosak ditapak bangunan kediaman atau kedai sebelum ia dibina. 

Jaminan selama 5 tahun diberikan pada setiap unit rumah yang dibina daripada syarikat tersebut. Malangnya tempoh rumah yang siap dibina mengambil masa hampir 3 atau 4 tahun. Pemilik premis kediaman hanya ada1 tahun jaminan yang tinggal.

Selepas tamat tempoh jaminan, pemilik premis kediaman atau kedai perlu membuat semula rawatan pencegahan sendiri dari mana-mana syarikat pest control.

Memilih Kaedah Pencegah Anai-Anai.

Ada banyak cara dan kaedah pencegahan yang boleh dipilih mengikut bajet dan kemampuan masing-masing. Ada kos rawatan cegah serangga perosak yang agak mahal. Kos rawatan berkala nampaknya lebih murah berbanding mencegah perosak menggunakan sistem pengumpanan dan mengepam racun ke bawah lantai bangunan.

Semburan racun pada struktur bumbung
Semburan Racun Pada Struktur Bumbung
Perbezaan bagi sistem pengumpanan dan kaedah suntikan racun memiliki kebaikan tersendiri. Sistem pengumpanan memerlukan banyak umpan dan kos agak mahal. Semakin banyak tempat serangan ia memerlukan banyak umpan perlu dipasang. Ini akan mengeluarkan kos yang agak tinggi.

Bagi sistem suntikan racun ke bawah slab atau lantai bangunan ianya mengikut keluasan atau saiz tapak rumah. Kos ini lebih murah berbanding dengan kos pengumpanan. Cuma cara kerjanya agak rumit dan perlu menebuk lantai dengan mesin gerudi. Sistem ini sesuai untuk premis kosong yang belum menjadi tempat tinggal.

Walaubagaimanapun ia adalah pilihan masing-masing untuk memilih kaedah rawatan pencegahan yang mana lebih baik untuk anda. Hubungi syarikat pest control dijohor bahru jika rumah dan kedai anda di johor bahru. Untuk di negeri lain sila hubungi syarikat pest control dekat dengan tempat kediaman anda.

Paip Bocor Menjadi Punca Utama Pembiakan.

Paip Bocor
Paip Bocor Antara Penyebab Masalah
Samada anda sedar atau tidak apabila ada kebocoron pada bahagian paip, bumbung cuba periksa disekitar itu. Kelembaban punca pembiakan . Anai-anai hanya akan boleh hidup disekitar yang banyak air. Sebab itu kita biasa temuinya disekitar bilik yang dekat dengan tandas. Stor yang bersebelahan tandas juga menjadi tempat pembiakannya. Lantai kayu atau pakir depan tandas juga perlu diperiksa setiap masa. Semua ini disebabkan a pembiakan kelembabpan dan kebocoran yang tidak terkawal.

Jika terdapat sebarang kebocoran paip atau bumbung cuba baiki dengan segera bagi mengelak dari serangan. Ramai pemilik rumah tidak sedar mengapa rumah kediamannya diserang anai-anai. Inilah punca sebenar mengapa rumah anda menjadi tempat sarang pembiakan.

Kesan dari serangan anai-anai akan mengakibatkan sistem pendawaian elektrik rosak dan perlu dibaiki dengan kos yang tinggi. Kerosakan bumbung juga memerlukan kos baik pulih yang mahal. Jadi sebelum mengeluarkan kos baik pulih rumah yang tinggi ada baiknya anda mengambil berat tentang penjagaan rumah. Jika rumah anda diserang anai-anai, dapatkan segera rawatan pencegahan anai-anai dengan segera!! Hubungi syarikat Pest Control dan dapatkan rawatan pencegahan dengan segera.

Untuk mendapatkan khidmat dan nasihat secara percuma sila hubungi (Asmid) 016-7583483 atau pemeriksaan percuma untuk anai-anai di sekitar Johor Bahru.
Pest Control Ads Johor bahru
Pest Control Ads Johor Bahru

Social Profiles

Twitter Facebook RSS Feed Email Pinterest

Ikuti Kami

Pest Control (JB) Johor

Pest Control (JB) Johor
Pest Control (JB) Johor

Kawalan Serangga Perosak & Racun Anai-Anai Pest Control

Scan Me


QRCode

Hubungi Kami

Hubungi Kami
Ada pertayaan. Hubungi kami disini

Sarang Anai-Anai di Dinding: Apa yang Perlu di Lakukan?

Sarang anai-anai didinding boleh menjadi punca kebimbangan bagi pemilik rumah , menandakan potensi penyerangan dan kerosakan kepada struktur...

Jumlah Paparan Halaman

ShinyStat

Blog Archive

Blogroll

Pest Control Johor

Contact Us: 016-7583483

Blogroll

Blogroll

Copyright © Kawalan Serangga Perosak & Racun Anai-Anai Pest Control | Powered by Blogger
Design by Lizard Themes | Blogger Theme by Lasantha - PremiumBloggerTemplates.com