Senarai Syarikat & Pemeriksaan Kawalan Serangga Percuma



Mempunyai rumah yang dipenuhi dengan serangga anai-anai adalah satu perkara yang membosankan. 

Bukan sahaja penat membersihkan laluan atau terowong yang dibuat tetapi kemungkinan besar kerosakan akan berlaku pada struktur kayu yang ada di dalam rumah anda.

Terutamanya ialah barangan perabut, rangka pintu dan tingkap, kayu penyokong bumbung. Dan perkara yang paling merbahaya sekali ialah gelagar kayu yang untuk mengantung kipang siling. 

Bagaimana jika anai-anai yang ada dirumah anda menyerang kayu itu. Bila-bila masa sahaja kipas yang sedang berpusing itu jatuh menimpa sesiapa yang berada dibawah kipas.

Jika nasib tak baik boleh meyebabkan kejadian yang tidak dingini berlaku. Kejadian ini boleh belaku apabila anai-anai menyerang gelagar kayu itu dan tanpa kita sedar kayu itu mula reput dan kemungkinan kipas yang bergatung itu jatuh.

Saya bukan nak takut-takutkan tapi perkara ini pernah berlaku dan pernah diceritakan oleh pemilik rumah dijohor bahru. Mujur tidak ada perkara buruk berlaku. Nasib baik menyebelahi keluarga pemilik rumah itu kerana semasa kejadian tidak ada seorangpun yang berada diruang tamu.

Perkara ini mungkin boleh dielakkan jika anda mendapatkan khidmat pest control untuk melakukan pemeriksaan dirumah anda.

Jangan takut untuk menghubungi pakar kawalan serangga untuk melakukan pemeriksaan dirumah kerana tiada bayaran dikenakan. Biasanya pemeriksaan untuk mengesan serangga anai-anai adalah percuma. Ada banyak syarikat kawalan serangga yang boleh dihubungi di sekitar johor bahru.

Diantara syarikat kawalan serangga yang dikenali ialah Rentokil, Nlc Pest, Dr. Pest, Nbz pest, Fog Master, Pest Roy, Mni Pest Solution, Kamal and Kamal, Pest Town, Diomand Pest , Plus Care, Skil Pest Control, Golden Pest Control, Anti Pest dan banyak lagi.

Saya akan senaraikan lagi syarikat kawalan serangga lain diblog ini pada post yang akan datang. Tapi jika anda mahu mendapatkan khidmat kawalan serangga yang memberikan servis berkualiti dengan harga berpatutan anda boleh menghubungi terus syarikat kawalan serangga yang dipercayai ditempat anda.

Bagi yang tinggal dilokasinya di Johor Bahru pula anda boleh menghubungi kami di talian 016-758 3483 untuk sebarang pertanyaan berhubung dengan servis pest control.

Kawasan yang terlibat dengan serangan anai-anai yang pernah mendapat khidmat daripada servis kami ialah Taman Bukit Dahlia, Taman Kota Masai, Taman Mawar yang terletak di Pasir Gudang. Selain dari tempat itu juga, kami juga pernah menjalankan servis kawalan serangga di luar kawasan Johor Bahru seperti di daerah Segamat, Batu Pahat, Muar, Kluang dan Mersing.

Pada tahun lepas 2008 kami juga telah banyak menjalankan servis pest control di Taman Impian Emas, Taman Mutiara Rini, Taman Setia Indah, Taman Dahlia, Taman Delima 2 dan lain-lain daerah termasuk senai dan kulai.

Pada pendapat saya kaedah rawatan yang paling baik dan berkesan bagi menghapuskan semua pembiakan anai-anai dengan menjalankan rawatan secara corrective soil treatment. Rawatan kawalan serangga jenis ini dikenali sebagai rawatan tanah.

Kaedah ini dijamin berkesan kerana sijil jaminan akan disertakan selepas sesebuah rumah menjalani rawatan tapak. Sijil jaminan akan dikeluarkan setelah semua kerja kawalan serangga selesai dijalankan. Tempoh jaminan akan dikeluarkan bergantung kepada keadaan tapak sesebuah bangunan dan bahan kimia (racun serangga) yang digunakan.

Akhir sekali saya ingatkan jika anda mengalami masalah yang dinyatakan diatas, jangan takut menghubungi syarikat kawalan serangga untuk melakukan pemeriksaan. Kerana semua pemeriksaan adalah PERCUMA.


Ikhlas dari,

Mohamad Asmid
Juruteknik Kawalan Serangga

Social Profiles

Twitter Facebook RSS Feed Email Pinterest

Ikuti Kami

Pest Control (JB) Johor

Pest Control (JB) Johor
Pest Control (JB) Johor

Kawalan Serangga Perosak & Racun Anai-Anai Pest Control

Scan Me


QRCode

Hubungi Kami

Hubungi Kami
Ada pertayaan. Hubungi kami disini

Sarang Anai-Anai di Dinding: Apa yang Perlu di Lakukan?

Sarang anai-anai didinding boleh menjadi punca kebimbangan bagi pemilik rumah , menandakan potensi penyerangan dan kerosakan kepada struktur...

Jumlah Paparan Halaman

ShinyStat

Blog Archive

Blogroll

Pest Control Johor

Contact Us: 016-7583483

Blogroll

Blogroll

Copyright © Kawalan Serangga Perosak & Racun Anai-Anai Pest Control | Powered by Blogger
Design by Lizard Themes | Blogger Theme by Lasantha - PremiumBloggerTemplates.com