Beberapa Kaedah Berkesan Menghapuskan Pijat

Ada beberapa cara dan kaedah berkesan untuk menghapuskan pepijat dibilik-bilik tidur dirumah anda. Kaedah dan cara kawal pijat ini boleh dilakukan sendiri berpandukan panduan-panduan dan bahan-bahan yang diperlukan.

Kaedah dan cara hapuskan pepijat ini diambil dari petua-petua lama yang digunakan oleh orang-orang dahulu kala. Orang-orang dahulu kala mengunakan beberapa bahan-bahan tradisional sebagai cara menghapuskan serangga pepijat yang menyerang tempat tidur mereka.

Info kali ini akan mendedahkan beberapa kaedah berkesan untuk menghapuskan serangga perosak seperti pepijat. Berikut adalah bahan-bahan yang diperlukan untuk menyelesaikan masalah serangan pepijat dirumah anda:

1.    Kapur barus – Ambil sedikit kapur barus yang telah dihancurkan dan taburkan pada tempat-tempat pijat bersembunyi. Biasanya pijat akan bersembunyi ditempat-tempat yang berkedut atau dicelah-celah sudut tilam dan bantal.

2.    Kulit limau – Kulit limau nipis juga boleh digunakan untuk menghalau pepijat yang dikesan ditilam-tilam atau dibilik tidur dirumah. Letakkan kulit limau yang telah dikupas dibawah dan diatas tilam dan biarkan dalam beberapa hari sehingga kulit limau itu kering.

3.    Daun serai – Tumbuk daun serai sehingga mengeluarkan baunya dan letakkan dibawah dan diatas tilam. Jika perlu letakkan disetiap penjuru bilik dan biarkan dalam masa beberapa hari sehingga bau serai hilang.

4.    Pokok durian belanda – Ambil daun dan ranting durian belanda dan letakkan dibawah dan diatas tilam. Letakkan kulit-kulit durian belanda dibawah katil selama beberapa hari.

Itu adalah sebahagian petua-petua tradisional yang digunakan oleh orang-orang terdahulu untuk menghapuskan pepijat katil. Namun terdapat banyak lagi cara-cara dan kaedah yang boleh menghapuskan pepijat dirumah.

Samada ia berkesan atau pun tidak saya juga tidak pasti. Tapi apa yang penting kaedah menghapuskan pepijat ini boleh digunakan jika tiada cara lain.

Berdasarkan pada pengalaman yang ada pepijat ini agak sukar dihapuskan jika ia telah membiak dan beranak pinak. Untuk dalam keadaan sementara waktu kita boleh jadikan jalan penyelesaian bagi menghapuskan pepijat dirumah dengan kaedah petua tradisional ini.

Dapatkan perkhidmatan professional hapuskan pijat

Pemeriksaan serangga pijat
Pemeriksaan pijat

Jika kurang yakin dengan petua-petua menghapuskan pepijat seperti yang diterangkan diatas atau bagi anda yang telah berusaha mencuba kaedah yang diguna pakai oleh orang-orang terdahulu tetapi masih belum membantu menyesaikan masalah anda, hubungilah perkhidmatan profesional yang berhampiran dikawasan anda. 

Serahkan semua masalah anda kepada perkhidmatan profesioanal untuk membantu anda menghapuskan serangga pepijat. Perkhidmatan professional adalah terdiri dari pakar-pakar kawalan makhlok perosak atau dikenali sebagai Pest Control yang memiliki kepakaran dalam kerja-kerja kawalan serangga perosak.


Di Malaysia terdapat banyak syarikat Pest Control yang berpengalaman dan memiliki kepakaran dalam bidang pencegahan serangga perosak. Mereka terdiri dari golongan professional yang dapat membantu menyelesaikan masalah ancaman serangga perosak.

Mereka akan memberikan perkhidmatan yang terbaik dengan kaedah-kaedah tertentu dan berkesan mengikut perkembangan teknologi sekarang. Bagi anda yang buntu dengan masalah ancaman serangga perosak tidak perlu memikir semua masalah terutamanya masalah ancaman pepijat ditempat tidur.

Khidmat hapuskan pijat diskudai, Johor Bahru

Khidmat hapuskan pijat diskudai, Johor Bahru.

Hubungi 016-7583483 untuk bantuan perkhidmatan pencegahan serangga perosak.

Social Profiles

Twitter Facebook RSS Feed Email Pinterest

Ikuti Kami

Pest Control (JB) Johor

Pest Control (JB) Johor
Pest Control (JB) Johor

Kawalan Serangga Perosak & Racun Anai-Anai Pest Control

Scan Me


QRCode

Hubungi Kami

Hubungi Kami
Ada pertayaan. Hubungi kami disini

Sarang Anai-Anai di Dinding: Apa yang Perlu di Lakukan?

Sarang anai-anai didinding boleh menjadi punca kebimbangan bagi pemilik rumah , menandakan potensi penyerangan dan kerosakan kepada struktur...

Jumlah Paparan Halaman

ShinyStat

Blog Archive

Blogroll

Pest Control Johor

Contact Us: 016-7583483

Blogroll

Blogroll

Copyright © Kawalan Serangga Perosak & Racun Anai-Anai Pest Control | Powered by Blogger
Design by Lizard Themes | Blogger Theme by Lasantha - PremiumBloggerTemplates.com