Sebab Utama Cicak Memilih Kediaman Anda

Cicak adalah salah satu makhluk perosak yang tidak merbahaya tetapi membawa masalah kepada manusia. Biasanya cicak boleh ditemui di dinding-dinding atau dibawah atap rumah. 

Pada waktu malam cicak boleh ditemui di sekitar lampu didalam atau diluar rumah. Cicak menangkap serangga yang terbaik dan tertarik kepada cahaya di sekitar lampu sebagai sumber makanannya. 

Gambaran Cicak Rumah - Johor Bahru

Cicak Rumah

Di waktu siang, cicak memilih tempat yang gelap sebagai tempat persembunyian yang selamat. Oleh kerana cicak suka meninggal kan najis di merata-rata tempat, menjadikan orang ramai rasa kurang selesa. Sebab-Sebab Cicak Memilih Rumah Anda.

Sebab-Sebab Cicak Memilih Rumah Anda

Salah satu sebab mengapa cicak memilih tinggal didalam rumah kediaman kita ialah terdapat sumber makanan yang mudah diperolehi. Cicak menjadikan serangga terbang sebagai makanan utamanya.

Rumah-rumah yang dipenuhi serangga seperti lalat, nyamuk, lipas, kupu-kupu dan semua jenis serangga terbang, menjadikan sebab mengapa cicak suka tinggal bersama-sama anda dengan selesa.

Cicak Makan Lipas - Johor Bahru

Selain itu juga, semut dan anai-anai dewasa yang biasanya dipanggil kelkatu juga menjadi makanan kegemaran cicak. Cicak akan terus tinggal dan membiak dengan selesa di rumah kediaman anda kerana terdapat banyak sumber makanan.

Cara menghindari Pembiakan Cicak.

Terdapat banyak cara untuk kawal cicak dari terus membiak didalam rumah kediaman kita. Salah satu cara yang paling mudah adalah menghapus kan semua sumber makanannya. Hapus kan semua jenis serangga yang ada didalam dan diluar rumah.

Anda boleh mengupah Pest Control untuk menghapus kan serangga perosak atau memilih melakukan sendiri kerja-kerja pencegahan serangga perosak di rumah anda.

Perangkap Cicak - Johor Bahru

Sekiranya anda memilih untuk melakukan sendiri saya sarankan anda mengunakan perangkap lekat seperti gam untuk menangkap cicak. Pasangan perangkap gam berserta umpan dan letak kan di lokasi cicak ditemui.

Cicak yang terperangkap akan melekat pada perangkap gam. Buang perangkap gam dan pasang kan yang baru dan seterusnya sehingga anda berjaya menghapus kan kesemua cicak.

Iklan Pest Control - Johor Bahru

Iklan Pest Control


Jika anda kurang faham atau gagal, jangan buang masa. Hubungi syarikat pest control yang berhampiran dengan tempat tinggal untuk dapatkan perkhidmatan pencegahan serangga perosak. Di Johor Bahru, Johor terdapat banyak syarikat pest control yang dapat membantu anda menyelesaikan masalah perosak seperti cicak.

Social Profiles

Twitter Facebook RSS Feed Email Pinterest

Ikuti Kami

Pest Control (JB) Johor

Pest Control (JB) Johor
Pest Control (JB) Johor

Kawalan Serangga Perosak & Racun Anai-Anai Pest Control

Scan Me


QRCode

Hubungi Kami

Hubungi Kami
Ada pertayaan. Hubungi kami disini

Sarang Anai-Anai di Dinding: Apa yang Perlu di Lakukan?

Sarang anai-anai didinding boleh menjadi punca kebimbangan bagi pemilik rumah , menandakan potensi penyerangan dan kerosakan kepada struktur...

Jumlah Paparan Halaman

ShinyStat

Blog Archive

Blogroll

Pest Control Johor

Contact Us: 016-7583483

Blogroll

Blogroll

Copyright © Kawalan Serangga Perosak & Racun Anai-Anai Pest Control | Powered by Blogger
Design by Lizard Themes | Blogger Theme by Lasantha - PremiumBloggerTemplates.com