Ancaman Tikus Di Restoran & Kedai Makan Di Johor

Ancaman dan serangan tikus terjadi disebabkan beberapa faktor. Salah satu faktor yang menjadi sesuatu kawasan menjadi tempat pembiakan tikus adalah faktor kebersihan.

Amalan tidak menjaga kebersihan dengan baik boleh menyebabkan sesuatu kawasan menjadi tempat pembiakan tikus. Bukan itu sahaja, malah serangga seperti semut dan lipas juga akan mula membiak di kawasan yang kotor dan tidak bersih.

Pencegahan Tikus

Pencegahan Tikus

Biasanya kes-kes seperti ini berlaku di kedai-kedai makan dan restoran-restoran terutamanya restoran mamak. Di sekitar Johor Bahru terdapat banyak restoran-restoran mamak yang beroperasi selama 24 jam.

Di situlah kita akan dapat melihat tikus-tikus berkeliaran di belakang restoran mamak. Ada yang dapat dilihat didalam longkang-longkang bersebelahan dengan restoran mamak.

Jika perkara ini dibiarkan tanpa menjaga kebersihan, populasi tikus akan terus membiak dan bersarang di belakang kedai-kedai makan mamak.

Sikap tidak menjaga kebersihan boleh menyebabkan semut, lipas, lalat dan tikus suka membiak dan akan tinggal bersama-sama dengan pemilik premis kedai makan sampai bila-bila.

Langkah-Langkah Menghapus kan Pembiakan Tikus

Adalah menjadi satu perkara penting bagi semua pemilik restoran dan kedai-kedai makan ialah menjaga kebersihan tempat.

Bersihkan semua sisa-sisa makanan merupakan langkah-langkah menghapus kan pembiakan semut, lipas, lalat dan tikus.

Bahagi tugas-tugas kebersihan mengikut jadual supaya langkah-langkah menghapus kan tikus dapat di laksanakan dengan sempurna.

Tiada cara lain yang boleh membantu anda mencegah serangga perosak melainkan dengan menjaga kebersihan tempat.

Bersihkan semua tong-tong sampah. Bersihkan semua sisa-sisa makanan yang berada didalam longkang-longkang di tepi dan belakang kedai.

Peralatan-peralatan dapur juga perlu dibersihkan dan jangan biarkan sisa-sisa makanan tumpah dibiarkan begitu lama.

Pencegahan Tikus Dengan Racun.

Jika pembiakan tikus telah menjadi tidak terkawal maka teknik racun tikus perlu digunakan. Pencegahan racun tikus dengan menggunakan racun adalah jalan terakhir.

Walaupun ia tidak begitu sesuai digunakan di kedai-kedai makan tapi itu adalah cara yang terakhir untuk membunuh semua tikus-tikus.

Hanya dengan menggunakan teknik racun tikus sahaja yang dapat menghapus kan semua tikus-tikus dari terus membiak.

Namun menggunakan teknik racun yang salah tidak akan memberi sebarang kesan yang baik.

Seharusnya serahkan tugas-tugas mengawal tikus di kepada yang pakar. Pakar-pakar kawalan serangga mempunyai pengalaman dalam bidang ini.


Kawalan Serangga Perosak

Kawalan Serangga Perosak

Biarkan semua tugas-tugas mencegah tikus dilakukan oleh pakar-pakar kawalan serangga. Pakar-pakar kawalan serangga perosak telah dilatih dengan berbagai-bagai latihan dan teknik-teknik penggunaan racun tikus, perangkap dan sebagainya.

Hubungi pakar kawalan tikus dan Pest Control ditempat anda untuk mendapatkan bantuan mencegah tikus dengan lebih berkesan dan terjamin.

Untuk yang tinggal di Johor Bahru sila hubungi pakar kawalan serangga di talian 016-7583483 untuk perkhidmatan pencegahan tikus, lipas, semut, lalat, anai-anai, lebah, tebuan, kutu kucing, pijat dan semua serangga perosak.


Social Profiles

Twitter Facebook RSS Feed Email Pinterest

Ikuti Kami

Pest Control (JB) Johor

Pest Control (JB) Johor
Pest Control (JB) Johor

Kawalan Serangga Perosak & Racun Anai-Anai Pest Control

Scan Me


QRCode

Hubungi Kami

Hubungi Kami
Ada pertayaan. Hubungi kami disini

Sarang Anai-Anai di Dinding: Apa yang Perlu di Lakukan?

Sarang anai-anai didinding boleh menjadi punca kebimbangan bagi pemilik rumah , menandakan potensi penyerangan dan kerosakan kepada struktur...

Jumlah Paparan Halaman

ShinyStat

Blog Archive

Blogroll

Pest Control Johor

Contact Us: 016-7583483

Blogroll

Blogroll

Copyright © Kawalan Serangga Perosak & Racun Anai-Anai Pest Control | Powered by Blogger
Design by Lizard Themes | Blogger Theme by Lasantha - PremiumBloggerTemplates.com