Cara Hapuskan Pijat Yang Menyerang Tilam & Bantal

Rasa geli dan menjijikkan. Pepijat atau dikenali pijat adalah makhluk perosak yang aktif di malam hari. Pijat hidup dengan menghisap darah haiwan dan manusia.

Pest Control Services

Hampir setiap lima ke sepuluh hari pijat akan menghisap darah manusia.

Pijat boleh terus hidup selama setahun tanpa makanan. Pepijat betina boleh bertelur sebanyak 400 hingga 500 biji sekali. Sangat menjijikkan...

Tip untuk hapuskan pijat atau pepijat kali ini akan berkongsi sedikit idea bagaimana menyinkirkan terus serangga penghisap darah dari terus hidup dan tinggal bersama-sama di rumah.

Sebelum menghapuskan serangga penghisap darah ini pastikan anda tidak memindahkan barang-barang yang dijangkiti pijat ke bilik lain.

Awas Serangga Yang Menghisap Darah

Awas Serangga Yang Menghisap Darah

Pepijat atau pijat akan terus merebak dan membiak ke tempat lain melalui barang-barang yang dipindahkan. Tilam dan bantal akan dijangkiti pijat sebelum ia dipindahkan ke tempat lain.

Jadi berhati-hatilah untuk memindahkan barang-barang seperti itu ke bilik yang lain.

Malah tidak digalakkan barang-barang dijangkiti pijat dipindahkan ke ruang tamu atau bilik tidur lain.

Cara Hapuskan Pijat.

Apabila dikenal pasti bilik tidur anda telah dijangkiti pepijat. Maka jalankan pemeriksaan di bahagian katil dahulu. Periksa tilam dan bantal. Barang-barang perabot yang ada didalam bilik tidur anda juga mungkin telah dijangkiti pijat.

Jangan Biarkan Pijat Hisap Darah Anda

Jangan Biarkan Pijat Hisap Darah Anda

Pijat bersembunyi di celah-celah lipatan tilam dan bantal. Spesis ini juga boleh ditemui di beberapa bahagian kayu katil dan perabot di bilik anda.

Kesannya dapat dikenal pasti jika ada tanda bintik-bintik dengan warna merah gelap seakan akan warna coklat di sudut lipatan-lipatan tilam dan bantal.

Jika betul anda telah menemui tempat persembunyian pijat bersama-sama dengan telur dan najis pijat.

Ia agak geli dan kotor serta sangat menjijikkan.Anda perlukan beberapa penyelesaian untuk hapus kan terus tempat pembiakan pijat supaya ia benar-benar dapat dihapuskan

Ada dua pilihan untuk kawal pijat. Pertama untuk melakukan sendiri dan yang kedua mengupah pakar kawalan serangga perosak untuk hapus kan pijat.

Jika anda ingin melakukan sendiri. Anda hanya perlukan bahan-bahan untuk menghapus kan pijat.

Anda boleh mengunakan bahan-bahan yang tidak merbahaya dan selamat digunakan. Apakah bahannya?

Gunakan minyak tanah dan botol spray untuk hapus kan pijat.

Isi kan minyak tanah ke dalam botol spray dan lakukan semburan ke bahagian yang dijangkiti pijat.

Semburkan ke setiap sudut lipatan tilam dan bantal secara keseluruhan.
Ulang semula selepas beberapa jam kemudian. InyaAllah dengan izinya semua pijat atau pepijat akan mati.

Pilihan yang kedua ialah mengupah pakar kawalan serangga untuk hapus kan pijat di rumah anda. Hubungi pakar kawalan serangga yang berdekatan ditempat anda tinggal.

Anda boleh hubungi Servis Pest Control untuk menempah pakej hapus kan pijat di sekitar Johor Bahru. Anda boleh dapatkan khidmatnya dengan kos yang berpatutan. 

Untuk pertanyaan dan maklumat lanjut, hubungi 016-758 3483 (Asmid, Johor Bahru Sahaja).

Cara Cegah Pijat & Serangga Perosak

Untuk mereka yang sering Out Station pastikan anda mendapatkan khidmat Pest Control untuk mencegah Pijat. Dengan melanggan pakej Pest Control control anda telah bersedia mencegah pepijat atau pijat membiak di bilik tidur anda.


Hapuskan Pijat

Hapuskan Pijat

Kebiasaanya pijat akan berjangkit dari tempat penginapan hotel-hotel yang kita tinggal. Ramai yang tidak sedar bahawa bukan semua tempat penginapan semalaman itu selamat untuk kita tinggal.

Tapi atas urusan kerja kita terpaksa mencari tempat penginapan tanpa mengetahui status hotel tersebut. Itu kesilapan yang sering dilakukan dan akhirnya beg pakaian kita telah dijangkiti pijat.

Pulang sahaja ke rumah, anda telah membawa pijat pulang ke bilik tidur anda bersama-sama beg pakaian yang dijangkiti pijat. Maka di situlah bermulanya ancaman pijat di bilik tidur.

Jadi, anda harus mendapatkan pakej kawalan serangga perosak dari mana-mana Pest Control untuk mencegah dari serangan dan ancaman pijat. Pakej kawalan serangga perosak ini akan melindungi anda dari diserang semut, lipas, pijat dan sebagainya. 

Pakej ini termasuk dalam kawalan serangga perosak untuk semua jenis serangga.
Untuk melanggan pakej kawalan serangga perosak untuk mencegah dari ancaman pijat sila hubungi kami di talian 016-7583483 sekarang. Perkhidmatan ini khas untuk mereka yang tinggal di Johor Bahru sahaja. Hubungi kami sekarang!


Social Profiles

Twitter Facebook RSS Feed Email Pinterest

Ikuti Kami

Pest Control (JB) Johor

Pest Control (JB) Johor
Pest Control (JB) Johor

Kawalan Serangga Perosak & Racun Anai-Anai Pest Control

Scan Me


QRCode

Hubungi Kami

Hubungi Kami
Ada pertayaan. Hubungi kami disini

Sarang Anai-Anai di Dinding: Apa yang Perlu di Lakukan?

Sarang anai-anai didinding boleh menjadi punca kebimbangan bagi pemilik rumah , menandakan potensi penyerangan dan kerosakan kepada struktur...

Jumlah Paparan Halaman

ShinyStat

Blog Archive

Blogroll

Pest Control Johor

Contact Us: 016-7583483

Blogroll

Blogroll

Copyright © Kawalan Serangga Perosak & Racun Anai-Anai Pest Control | Powered by Blogger
Design by Lizard Themes | Blogger Theme by Lasantha - PremiumBloggerTemplates.com